Thursday, July 2, 2009

Mat Rempit....



Nampaknya pehak polis mahu kerjakan Mat Rempit secara habis-habisan kerana mengganggu pengguna-pengguna jalanraya yang lain. Membahayakan nyawa mereka.

Aku simpati juga dengan anak-anak muda yang ingin mencuba kebolehan mereka mengawal sebuah motosikal yang sanggup dibeli. Ayah atau emak yang beli soal lain. Mereka mahu cuba memecut dan mengawal jentera itu. Soalnya di mana? Mana ada tempat yang sesuai jika tidak di jalan raya, waktu malam. Nak masuk gelanggang racing, nak bayar tiket tengok orang racing pun tak cukup modal.

Memang aku sendiri mahu try jadi Mat Rempit. Tapi motosikalnya mesti yang macam dalam loggambar. Tayar besar dan injinnya besar........

Betulke besar boleh bawa rebah. Tidak. Cukup kecil untuk diangkat ke mana-mana dan dimasukkan dalam boot kereta. Ha, haaaa....Gambarnya seperti yg diselipkan di sisi blog.

1 comment:

  1. Yo Bro..hehe
    U untung dapat adik cam I tau....Sekali je abah cakap..jangan wat benda yang tak elok nanti abang-abang awak malu......so i tak buat...sebenarnye teringin gak nak merempit ni.....remmmmmmmppppppppp remmmmmmmpppp..... Tapi terfikir kang u tak jamin I kalau kena tangkap cemana.... ekekeke so i tak buat!

    ReplyDelete