Tuesday, September 29, 2009

RD3 - Perhimpunan Keluarga yg Penuh Erti









Pada 26 September 2009 ahli-ahli keluarga keturunan Robah dan Derai Golak berhimpun untuk menyambut Aidilfitri di rumah Andak Dola ( Abdullah Zainal), Kd Kundang, Terachi (tampek den dilahirkan), NS. Ini perjumpaan keluarga RD yang ke 3...dan walaupun ramai yang masih tak hadir (dgn berbagai-bagai sebab tentunya), terasa bahawa tujuan perhimpunan-perhimpunan begini semakin tercapai.

Terima kasih tak terhingga kepada semua yg menganjurkan perhimpunan ini dan kepada Andak suami isteri kerana sanggup menjadi tuan rumah, serta Rahman, Isyak dll yg menjadi orang pangkal. Kalaulah masih ada Ulung Meon (arwah ayah Tan Sri Hashim Meon), Utih Jantan ( arwah Mohd Zain) Acik Khamis ( arwah Ramly Zainal) dan Acik Ramlah, mereka tentu bangga sekali melihat keturunan mereka makan minum dan bermaaf-maafan dgn penuh mesra dihari yg mulia. (Alfatihah kpd ruh-ruh mereka).

Saya telah dapat menemui ramai yg lama tak jumpa dan merapati yg sudah menjauh diri. Acik Rahmah (balu Acik Khamis) serta Rusdi ada sama, semua anak-anak Andak Dolah yang sudah mempunyai keluarga sendiri, Karim adik Akam, adik-adik TS Hashim Meon ( Mariam, Maimon dan Akim serta anak-anak mereka), dll.dll. Terasa diri begitu kaya dengan ahli-ahli keluarga
yg masing-masing sudah mencapai kejayaan hidup yg membanggakan.

Ese bercadang nak masukkan semuo gambar yg diambil di rumah Andak Dolah dlm blog ini. Tolonglah downloadkan kepada laman Geni sesiapa yang ado ambil gambar. Faerouk dah pun mendownloadkannya nampak e. Timokasihlah. Yg lain, tolong yo. Nanti se susun album yang lengkap. Insyaallah.

Akhirkata timokasik kpd semua yang meluangkan maso untuk menghadiri RD3. Kpd yang masih belum turut serta tanyo-tanyolah apo yg berlaku dan apo yg miss. Kalau kita hadir keramaian macam ni, bila buek kenduri kenara sok tontu ramai yg datang. Kalau ambil rengan jo, oghang pun buek macam tu jo bila kito ada kenduri sok.

Lagi akhir kato se suka mencadangkan RD4 kita buek diUlu Bendul dokek rumah Acik Midah. Itulah rumah asal se dan adek-adek se. Tarikhnya se serahkan kepada cadangan ramai. Rumahnya seperti dalam gambar terletak di batu 15 Jalan ke Kuala Pilah.

No comments:

Post a Comment