Thursday, January 26, 2012

Cerito-cerito Kosong...


Macam biasa blog dlm bahasa Melayu kurang dapat perhatian kecuali kalau menyentuh soal politik dan banyak memaki hamun politikus2 tertentu di dua-dua belah pehak. Apa yang say perhatikan di dalam facebook-facebook kita ialah perbualan kosong, meracau dan meraban untuk sukakan hati dan berhibur. Tentunya tak salah. Tapi apakah itu saja yang penting?

Bilakah masyarakat pering akan umbi iaitu kita semua, nak menyatakan pendapat dan perasaan mengenai karenah pemerintahan dan birokrasi di negeri ini tanpa mengutuk tokoh2 tertentu yg boleh membuatkan kita disita. Tak perlu pikir dalam-dalam, berfalsafah dan cuba jadi pensyarah. Cakap je apa yang dirasakan tetapi atas tajuk-tajuk tertentu dgn pandandangan yang tertumpu pada hal itu, bukan merayau sekeliling alam.

Dahlah itu saja pesanan kali ini. Lantaklah bermain facebook, tapi kalau kebolehan menulis terdhad kepada sepatah dua kata dan penuh dgn wakakaka, hik2, perg, gilos, labiu dan sebagainya tanpa melatih kebolehan menuliskan pendapat dengan jelas dan terang, facebook takkan membina kebolehan menulis dengan tegas danberani. Salam hormat.

No comments:

Post a Comment